Veelgestelde vragen | FAQ

FAQ Acculaders.nl

 

  1. ALGEMEEN
    1. Hebben jullie ook een winkel of showroom?
    2. Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
    3. Kan ik een geplaatste bestelling nog annuleren?
    4. Kunnen jullie aansprakelijk worden gesteld voor productschade en gevolgschade?
    5. Wat zijn jullie openingstijden?
  2. KLACHTEN
    1. Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
    2. Het artikel dat ik heb ontvangen is beschadigd. Wat moet ik doen?
  3. RETOURNEREN
    1. Wat is de retourtermijn? Na hoe lang mag het gekochte product nog terug?
    2. Hoe retourneer ik mijn bestelling?
    3. Hoe kom ik aan een retourformulier voor de retourzending?
    4. Wat zijn de voorwaarden om een product te mogen terugsturen?
    5. Wanneer krijg ik het retourbedrag op mijn rekening gestort?
    6. Kan ik een product retour brengen in Beverwijk?
    7. Kan ik een product komen ruilen bij het magazijn in Beverwijk?
    8. Mag ik een product retour sturen naar een afhaalpunt?
    9. Ik heb het verkeerde artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
  4. GARANTIE
    1. Ik wil aanspraak maken op garantie. Hoe werkt dat?
  5. BETALEN
    1. Wat zijn jullie betalingsmethoden?
    2. Welke verzendkosten betaal ik bij jullie?
    3. Wat kost levering naar het buitenland?
    4. Betaalt een bedrijf uit België bij jullie de verwijderingsbijdrage van accu's?
    5. Hoe werkt het verleggen van btw?
  6. LEVERING
    1. Kan levering ook plaatsvinden op een ander adres zoals een vakantieadres?
    2. Welke levertijden hanteren jullie?
    3. Kun je bij jullie een nieuw besteld product komen afhalen?
    4. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen
    5. Het pakket is niet aangekomen en de Track & Trace geeft geen duidelijkheid
    6. Ik heb (nog) geen Track & Trace code ontvangen
    7. Ik heb al een bestelling geplaatst. Kan ik het opgegeven adres nog aanpassen?
    8. Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
    9. Een product is niet leverbaar. Hoe weet ik wanneer het weer op voorraad is?

 



1 ALGEMEEN

1.1 Hebben jullie ook een winkel of showroom?

Acculaders.nl is geen winkel. Wel is het mogelijk om een online besteld en betaald product te komen afhalen bij ons magazijn. Dat is gevestigd op het adres Biesland 13 in Beverwijk. Geef hiervoor bij de bestelling aan dat u kiest voor ‘afhalen’ (in plaats van reguliere verzending).

<< Terug

 



1.2 Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Dat is niet mogelijk; om de simpele reden dat we geen nieuwsbrief versturen.

<< Terug



1.3 Kan ik een geplaatste bestelling nog annuleren?

Ja, mits het product of de producten nog niet verzonden zijn. Hebt u al betaald? Dan storten wij het aankoopbedrag terug.

Stuur daarvoor een mail ([email protected]) met vermelding van het bestelnummer.

De wettelijke terugbetalingstermijn is twee weken, maar in dit geval zal normaal gesproken al sprake zijn van een terugbetaling binnen maximaal enkele dagen. U ontvangt het bedrag retour via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is voor de aankoop.

Is het product al wel verzonden? Ook dan kunt u de bestelling nog altijd annuleren. Hiervoor geldt wettelijk een maximale termijn van 14 dagen na ontvangst. Een opgave van reden is niet nodig. Hierna is er nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Voldoet u aan beide voorwaarden dan storten we het orderbedrag en verzendkosten terug.

Let op: de kosten voor het retour sturen naar onze webshop zijn voor de klant. Annuleer daarom vóór 21.00 uur op dezelfde dag van de bestelling. Dan kunnen wij het pakket nog tijdig uit de zending voor PostNL halen. In dat geval is geen sprake van een retourzending en betaalt u dus ook niet de kosten daarvan.

Tip | Hebt u een vraag over het product? Stel deze dan vóór de aankoop ervan. Voer de vraag dus niet in als opmerking bij de bestelling. Gebruik in plaats daarvan (vooraf) ons e-mailadres. Dit voorkomt een onnodige retourzending.

 

<< Terug

 



1.4 Kunnen jullie aansprakelijk worden gesteld voor productschade en gevolgschade?

Nee. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor product- en gevolgschade. Lees vóór gebruik en/of installatie van een product dat u hebt gekocht via onze website eerst onze algemene voorwaarden, de voorwaarden van de fabrikant, en de gebruiksaanwijzing van het product inclusief de gebruikswaarschuwingen. De handleiding van het product wordt meegeleverd en/of is online beschikbaar via de betreffende productomschrijving in deze webshop. Voor eventuele vragen hierover zijn wij bereikbaar via [email protected] en 0251-748742. Zorg er hoe dan ook voor dat u het product alléén toepast en installeert op de wijze waarvoor het gemaakt en bedoeld is.

 



1.5 Wat zijn jullie openingstijden?

De openingstijden van ons magazijn in Beverwijk (Biesland 13) zijn als volgt.

Werkdagen: van 09.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur.
Zaterdag: gesloten (wel per telefoon en e-mail bereikbaar voor advies).
Zondag: van 19.00 tot 21.00 uur.

Aangepaste openingstijden *:

Nieuwjaarsdag (1 januari): gesloten
Zaterdag vóór eerste paasdag: gesloten
Eerste paasdag: gesloten
Tweede paasdag: geopend (als een reguliere maandag)
Zaterdag vóór eerste pinksterdag: gesloten
Eerste pinksterdag: gesloten
Tweede pinksterdag: geopend (als een reguliere maandag)
Koningsdag (27 april): gesloten
Kerstavond (24 december): aangepaste afhaaltijd; tot 17.00 uur. Valt kerstavond op een zondag? Dan zijn we gesloten.
Eerste kerstdag (25 december): gesloten
Tweede kerstdag (26 december): gesloten
Oudjaarsdag (31 december): aangepaste afhaaltijd; tot 17.00 uur. Valt oudjaarsdag op een zondag? Dan zijn we gesloten.

* Gesloten = ook telefonisch niet bereikbaar

<< Terug




2 KLACHTEN

2.1 Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Het is nooit de bedoeling, maar het kan desondanks voorkomen: u hebt een klacht. Hoe maakt u deze vervolgens aan ons kenbaar? Wij adviseren u om de klacht te mailen naar [email protected], zodat we kunnen kijken naar een snelle en zorgvuldige oplossing.


Leidt dit onverhoopt niet tot een oplossing? Dan kunt u het geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via deze link.

<< Terug



2.2 Het artikel dat ik heb ontvangen is beschadigd. Wat moet ik doen?

Om u snel te kunnen helpen en indien van toepassing een nieuw product te sturen, vragen wij u ons een foto ervan te mailen. Zorg dat het product en natuurlijk vooral de (mogelijke) beschadiging erop goed zichtbaar is. Maak het liefst ook een foto van de productcode. Voorzie de mail s.v.p. ook van het bestelnummer. Vervolgens hoort u snel van ons.

<< Terug




3 RETOURNEREN

3.1 Wat is de retourtermijn? Na hoe lang mag het gekochte product nog terug?

De wet bepaalt dat u een bestelling mag annuleren tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden. Hierna is er nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Voldoet u aan beide voorwaarden dan ontvangt u het volledige orderbedrag terug, inclusief verzendkosten. De kosten voor het retour sturen naar onze webshop zijn voor de klant.

<< Terug




3.2 Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Houd al bij ontvangst van het product rekening met een mogelijke retournering door het zorgvuldig uit de verpakking te halen, indien mogelijk zonder de verpakking te beschadigen.


Stappenplan voor retour


1. Vul het retourformulier in. Voeg dit bij het te retourneren product.


2. Verzend het product plus formulier naar:


Media 73 B.V.
Biesland 13
1948 RJ Beverwijk
Nederland


3. Gebruik hiervoor de originele verzendverpakking. Of anders een andere doos of verpakking waarmee u het product in goede staat kunt versturen.


Na ontvangst van het geretourneerde product bekijken wij het product zorgvuldig.

 

Is het ongebruikt en bevindt het zich nog in de originele verpakking? Dan storten we 100% van het betaalde aankoopbedrag, inclusief de eventuele kosten voor de heenzending (dit laatste niet als de retour slechts een deel van de originele bestelling betreft).


Is het gebruikt of zit het product niet meer in de originele verpakking? Dan is het product helaas niet meer door ons als nieuw te verkopen. Na ontvangst van de retour bepalen we daarom de (rest)waarde. Deze restwaarde zullen we vervolgens per e-mail aan u kenbaar maken waarna we het betreffende bedrag terugstorten.

 

<< Terug




3.3 Hoe kom ik aan een retourformulier voor de retourzending?

Bij elk geleverde bestelling via Acculaders.nl ontvangt u samen met het product tevens een geprint retourformulier. Bewaar deze altijd goed. Wilt u het product retourneren dan hebt u direct het benodigde formulier, inclusief uitleg, bij de hand.


Bent u het retourformulier kwijtgeraakt? Dan kunt u deze ook hier online vinden.

 

<< Terug




3.4 Wat zijn de voorwaarden om een product te mogen terugsturen?

Elke bestelling bij een webshop in Nederland mag zonder opgaaf van redenen worden geannuleerd, mits hiervan melding bij de verkoper is gedaan binnen 14 dagen. Daarna is er nog eenzelfde termijn van 14 dagen om het product terug te sturen, om in aanmerking te komen voor het retour ontvangen van het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten).


Binnen dit zogeheten herroepingsrecht kunt u de koopovereenkomst dus zonder opgave van redenen ontbinden. U behoort daartoe het product met alle geleverde toebehoren in originele staat en verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) naar ons te retourneren.


Wilt u gebruikmaken van het herroepingsrecht? Neem bij twijfel contact met ons op via [email protected] en/of maak direct gebruik van dit retourformulier.


Product besteld op maat?
Let op: op maat gemaakte of speciaal voor u bestelde en/of aangepaste producten kunnen niet geretourneerd worden.


Retourneren of omruilen?


Omruilen voor een ander product kan natuurlijk ook. Op het retourformulier is er de mogelijkheid aan te geven om welk ander gewenst product het gaat.


Zo snel mogelijk het ‘vervangende’ product ontvangen? Bestel dan alvast het nieuwe product via onze webshop, op de reguliere manier. In de meeste gevallen hebt u het dan de volgende dag al in huis.


Het product dat u terugstuurt behandelen wij als een retour. Dat houdt onder meer in dat het retourbedrag normaal gesproken binnen enkele werkdagen weer op uw rekening staat. Voor meer antwoorden op vragen over retourneren, zie elders op deze pagina.


Geen grote haast met het ontvangen van het nieuwe product? Stuur dan het retourpakket t.a.v. ‘Afdeling Ruilen’. In dat geval behandelen we deze ruil bij ontvangst van het product.


Garantie?
Constateert u na levering een defect aan het product? En/of verwacht u binnen de daarvoor geldende termijn (dit kan afhangen van merk en model) aanspraak te kunnen maken op garantie? Lees dan de antwoorden op de vragen over Garantie elders op deze pagina.

<< Terug



3.5 Wanneer krijg ik het retourbedrag op mijn rekening gestort?

Komt u in aanmerking voor creditering (zie ook info hierover elders op deze pagina) dan ontvangt u van Acculaders.nl het aankoopbedrag terug binnen uiterlijk 14 dagen nadat u de herroeping hebt gemeld. Acculaders.nl mag wachten met terugbetalen tot het product terugontvangen is, dan wel tot u aantoont dat het retourproduct inmiddels is verzonden.


Het bedrag houdt in het aankoopbedrag inclusief de originele verzendkosten (indien er sprake was van verzendkosten). De kosten voor het weer terugzenden betaalt u zelf.


U ontvangt het bedrag retour via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is voor de aankoop.

<< Terug



3.6 Kan ik een product retour brengen in Beverwijk?

Ja, dat kan. Zorg wel dat het product verpakt is in een omdoos, oftewel een andere doos om de originele verpakking heen. Een gesloten plastic zak hiervoor gebruiken mag ook, oftewel een extra zak om de oorspronkelijke verpakking.

Schrijf ook altijd duidelijk de term RETOUR - op de originele verzendzegel van PostNL (en s.v.p. nooit op de originele verpakking). Dit voorkomt mogelijke fouten bij de interne afhandeling ervan.

<< Terug




3.7 Kan ik een product komen ruilen bij ons magazijn in Beverwijk?

Ruilen op ons kantoor / magazijn in Beverwijk is helaas niet mogelijk. Wat wél kan indien u een product wilt ruilen, is het volgende.

Plaats via onze webshop een nieuwe bestelling, precies zoals u anders een nieuw product in onze webshop koopt. Kies vervolgens voor de optie 'Afhalen in Beverwijk' en zorg voor de betaling. Daarna kunt u tijdens het afhalen van het product meteen ook het te retourneren product bij ons achterlaten. Voor dit laatste verwijzen wij naar de procedure zoals beschreven in het antwoord op de vraag 'Kan ik een product retour brengen in Beverwijk?'.

<< Terug



3.8 Mag ik een product retour sturen naar een afhaalpunt?

Nee, dat is niet mogelijk. Het retour sturen verloopt via ons adres:

Media 73 B.V.
Biesland 13
1948 RJ Beverwijk
Nederland

Zie ook de retourinformatie zoals meegeleverd met de bestelling.

Of lees het antwoord op de vraag elders op deze pagina: Hoe retourneer ik mijn bestelling?

<< Terug



3.9 Ik heb het verkeerde artikel ontvangen. Wat moet ik doen?

Mogelijk is er iets fout gegaan. Wij zoeken het graag en snel uit. Wij vragen u daarvoor vriendelijk een foto te maken van het verkeerd ontvangen product. Het liefst ook van de productcode. Dit kunt u mailen naar [email protected]. Vermeld daarbij s.v.p. ook het bestelnummer. Vervolgens nemen we spoedig contact met u op.

<< Terug




4 GARANTIE

4.1 Ik wil aanspraak maken op garantie. Hoe werkt dat?


“Wat is jullie garantieprocedure?”


Een product gekocht in onze webshop? En denkt u in aanmerking te komen voor garantie daarop? Dan werkt de route om hierop aanspraak te maken op Acculaders.nl altijd als volgt.

  • Stuur NIET zomaar een product retour zonder voorafgaand overleg.

  • Stuur ons daarentegen een e-mail ([email protected]) met daarin de aankoopfactuur.

  • Voeg daarbij, indien mogelijk, een foto van het product en specifiek het probleem.

  • Acculaders.nl pakt het verzoek zo spoedig mogelijk op.

  • We controleren bij het merk of onze leverancier of het aangegeven probleem inderdaad valt onder hun garantievoorwaarden.

  • Zo ja, dan vernemen we van hen wat er gaat gebeuren om het probleem te herstellen. Dit kan reparatie zijn of het leveren van een nieuw identiek of vervangend exemplaar. Wij stellen u hiervan vanzelfsprekend snel op de hoogte.

  • Bij gebleken garantie mailen wij u het adres waarheen u het product kunt sturen.

  • U krijgt hiervoor altijd een label voor gratis verzending hiervan.

  • Na gemiddeld 2-3 weken ontvangt u het nieuwe of herstelde product (gratis) retour.


Let op, zoals hierboven beschreven vraagt Acculaders.nl om eerst het verzoek om garantie aan ons te melden! Pas daarna kunnen we u informeren of, en zo ja hoe en naar welk adres, u ons het product kunt sturen. De reden hiervan ligt onder andere in het zo laag mogelijk houden van de retourkosten. Meer informatie kunt u vinden op onze garantiepagina.


U kunt hierover contact opnemen via [email protected].

<< Terug



5 BETALEN

5.1 Wat zijn jullie betalingsmethoden?

Acculaders.nl hanteert meerdere betaalmogelijkheden. Namelijk via bank en iDeal, Paypal (inclusief credit card), Bancontact / Mister Cash en Overboeken.


U kunt direct afrekenen of betalen binnen 14 dagen na ontvangst. Dit laatste gebeurt via Riverty. Achteraf betalen is alleen mogelijk voor klanten woonachtig in Nederland.


Acculaders.nl werkt samen met Mollie voor de afhandeling van alle betalingen. Mollie is een voor webshops bekende, zogeheten 'payment provider'. Het bedrijf zorgt ook op Acculaders.nl voor veilige en transparante transacties van al het betaalverkeer.


Na de keuze voor het product en het toevoegen in de winkelwagen, klikt u op 'bestelling afronden'. Vul uw account- en adresgegevens in en kies vervolgens de betaalmethode.


Klik verder voor informatie over onze betaalmogelijkheden.

<< Terug



5.2 Welke verzendkosten betaal ik bij jullie?

Vanaf een besteding van 75 euro betaalt u géén verzendkosten. Bij bestellingen onder dat bedrag is Acculaders.nl helaas genoodzaakt om, via de pakketdienst van PostNL, een vergoeding door te belasten van €4,95 in Nederland of (slechts) €6,95 bij levering in België of Duitsland. Om de verzendkosten verder te beperken kunt u meerdere producten combineren in één bestelling. Een andere mogelijkheid is de bestelling afhalen in Beverwijk.

Ook leveringen naar andere landen zijn zeker mogelijk. De kosten hiervoor verschillen vanzelfsprekend per land. Voor actuele informatie over de kosten voor leveringen aan het buitenland, klik hier.

<< Terug



5.3 Wat kost levering naar het buitenland?

Via PostNL kunnen we de bestelling ook naar het buitenland laten versturen. Bijvoorbeeld naar een vakantieadres. Het verschil in verzendkosten tussen leveringen in Nederland en België of Duitsland is als volgt. In beide gevallen betaalt u alleen verzendkosten onder een besteding van 75 euro. De kosten voor de pakketdienst van PostNL belasten we door; met €4,95 in Nederland en (slechts) €6,95 bij levering in België of Duitsland.

Ook leveringen naar andere landen zijn zeker mogelijk. De kosten hiervoor verschillen vanzelfsprekend per land. Voor actuele informatie over de kosten voor leveringen aan het buitenland, klik hier.

 

Handig: de kosten voor verzending naar het land van uw keuze zijn al bij het bestelproces te vinden. Geef bij de bestelling het betreffende buitenlandse adres op en de kosten verschijnen in het besteloverzicht. Kunt u het land niet vinden in de aanvinklijst? Neem dan contact met ons op. Dan helpen we er u snel mee verder.

"Hoe lang duurt het verzenden naar het buitenland?"

Hoe lang het duurt voordat de bestelling aankomt in het buitenland, verschilt uiteraard per land. PostNL zal producten in België of Duitsland normaliter binnen 1 tot 2 werkdagen leveren. Voor andere landen zal dit langer kunnen duren. Over de precieze leveringsduur per land kunnen we geen concreet antwoord geven. Dat hangt namelijk af van de leveringsmogelijkheden van PostNL en zijn internationale verzendingspartners.

 

<< Terug



5.4 Betaalt een bedrijf uit België bij jullie de verwijderingsbijdrage van accu's?

Ja. Belangrijk om te weten: bedrijven uit België die een (product met een) accu kopen op Acculaders.nl, dragen zelf verantwoording voor de afdracht en betaling van de verwijderingsbijdrage aan Bebat.


Bebat is de Belgische tegenhanger van het Nederlandse Stibat. De milieuorganisatie streeft onder andere naar een veilige en maximale recycling van batterijen. Hoe zit het met de aangiften bij Stibat en Bebat, bij de van toepassing zijnde aankopen in onze webshop, met betrekking tot particulieren respectievelijk ondernemingen?


Aangifte Stibat:
voor alle aankopen op Acculaders.nl vanuit Nederland, zowel particulier als zakelijk, zijn de aangiften en afdrachten bij het Nederlandse Stibat al gedaan. Dat gebeurt namelijk al via de leveranciers van Acculaders.nl. Dit geldt voor de verkoop van alle accu's en producten met daarin een interne accu.


Aangifte Bebat voor particulieren:
voor particulieren in België verzorgen wij, aan Bebat, de aangifte en betalingen van de verwijderingsbijdragen van deze accu’s en producten met interne accu’s.


Aangifte Bebat voor ondernemingen:
bedrijven in België die een accu of product met interne accu kopen op Acculaders.nl, dienen zelf zorg te dragen voor de aangifte en afdracht bij Bebat. Media 73 BV / Acculaders.nl doet dit, expliciet gezegd, dus níet.


Kortom
, bij de verplichte aangifte bij Bebat van de verkochte accu's maken we verschil tussen Belgische particulieren en Belgische bedrijven. Voor particulieren in België verzorgen wij de aangifte met betrekking tot de verwijderingsbijdrage, én de bijdrage zelf. Bedrijven in België dragen echter zélf verantwoording voor de verplichte aangifte en betaling. Lees ook deze pagina.


<< Terug



5.5 Hoe werkt het verleggen van btw?

Btw verleggen of ‘btw vrij kopen’: dat kan, als geregistreerd ondernemer in het buitenland, bij een Nederlandse webshop.

Als ondernemer uit België of een ander land (in elk geval EU-land) kunt u in Nederland een bestelling plaatsen, en daarbij de btw laten verleggen. In dat geval is sprake van een zogeheten intracommunautaire levering, belast met 0% btw. Koopt u één of meerdere producten op Acculaders.nl, dan gebeurt dat ‘btw vrij kopen’ zelfs geautomatiseerd in het bestelproces. U ontvangt daarbij een factuur zónder btw. Dat houdt derhalve in dat u géén btw (vooruit)betaalt. Wel dient u het verlegde btw-bedrag op te geven in uw eigen land.

Btw laten verleggen kan onder de volgende voorwaarden.

  • U hebt een geregistreerde onderneming, gevestigd in België of ander EU-land.
  • U hebt daarmee een geldig buitenlands btw-nummer dat geschikt is voor verrekenbare btw op aankopen binnen de EU.
  • Voer tijdens het bestelproces uw btw-nummer in (zoals dat uit België).
  • Voer ook het verzendadres uit uw land van herkomst in (zoals gelegen in België).
  • Voltooi het bestel- en betaalproces.

Ons systeem draait vervolgens automatisch een factuur voor u uit zónder btw. Lees desgewenst ook onze verdere uitleg over btw verleggen.

<< Terug




6 LEVERING

6.1 Kan levering ook plaatsvinden op een ander adres zoals een vakantieadres?

Ja. Het kan bijvoorbeeld handig zijn om uw bestelling op uw werk te laten bezorgen gedurende de week. Het is zelfs mogelijk om uw product te laten bezorgen op uw vakantieadres. In Nederland zonder meerkosten en conform onze standaard tarieven. Uiteraard is het eveneens mogelijk om het artikel als cadeau bij iemand anders te laten bezorgen. Levering bij een postbus is overigens niet mogelijk.

Het adres van uw werkgever of eigen bedrijf opgeven? Let op: geef bij de bestelling naast het afleveradres dan óók de bedrijfsnaam op. Zo komt het pakket tijdig terecht op de juiste plek.

De bestelling op werkdagen vóór 22.00 uur afgerond? Dan zal PostNL het normaal gesproken de dag erna bezorgen. Of dat nou op een woonadres is, een bedrijfsadres of vakantieadres zoals van een hotel of camping in Nederland. Ook leveringen naar België en Duitsland gaan snel en nemen slechts 1 tot 2 werkdagen in beslag. Vertoeft u in een ander Europees land? Vraag ons dan naar de mogelijkheden.

Het verschil in verzendkosten tussen leveringen in Nederland en België of Duitsland is als volgt. In beide gevallen betaalt u alleen verzendkosten onder een besteding van 75 euro. De kosten voor de pakketdienst van PostNL belasten we door; met €4,95 in Nederland en (slechts) €6,95 bij levering in België of Duitsland.

Ook leveringen naar andere landen zijn zeker mogelijk. De kosten hiervoor verschillen vanzelfsprekend per land. Voor actuele informatie over de kosten voor leveringen aan het buitenland, klik hier.

 

<< Terug




6.2 Welke levertijden hanteren jullie?

Bestelt u een product op Acculaders.nl vóór 22.00 uur? Dan versturen wij het product nog diezelfde avond. Normaal gesproken ontvangt u het dan binnen één (werk)dag. Dit geldt op alle werkdagen én op zondag. Leveringen naar België en Duitsland verlopen eveneens snel: normaliter binnen 1 tot 2 werkdagen.

Is het product onverhoopt niet op voorraad? Dan informeren wij u via de productinformatie op de website over de verwachtte levertermijn of we nemen er apart contact over op.

Het verzenden van uw aankoop laten we verzorgen door PostNL. Op het verzendproces van PostNL en externe omstandigheden hebben wij vanzelfsprekend geen invloed. Na een afgeronde bestelling ontvangt u een Track & Trace code. Bent u niet thuis? Als het pakket(je) niet in de brievenbus past, biedt PostNL de bestelling bij de buren aan. Kan niemand het pakket voor u in ontvangst nemen dan gaat het direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Daar kunt het dan afhalen.

<< Terug



6.3 Kun je bij jullie een nieuw besteld product komen afhalen?

Ja, dat kan. Na een afgeronde bestelling en betaling online leggen wij het product desgewenst voor u klaar. U kunt deze dan komen afhalen in ons magazijn, met adres Biesland 13 in Beverwijk. Dat kan op alle doordeweekse dagen van 09:00 tot 17:00 én tussen 19:00 en 21:00. Op zondag kan afhalen tussen 19:00 en 21:00. Geef bij de bestelling online op Acculaders.nl aan dat u niet kiest voor de optie Verzenden, maar voor de optie Afhalen.

<< Terug



6.4 Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen

Het verzenden van uw aankoop laten we verzorgen door PostNL. Op het verzendproces van PostNL en externe omstandigheden hebben wij vanzelfsprekend geen (enkele) invloed. Wel kunnen wij in voorkomende gevallen bij PostNL navraag voor u doen.

Is de bestelling niet binnen de gestelde termijn ontvangen?*

Het kan zijn dat de bestelling niet in de brievenbus past en er niemand thuis was. In dat geval biedt de PostNL de bestelling bij de buren aan. Kan niemand het pakket voor u in ontvangst nemen dan gaat het direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Daar kunt het dan afhalen.

Het kan ook zijn dat er bij PostNL enige vertraging is opgetreden. Mogelijk ontvangt u het product bijvoorbeeld een dag later. Kijk hiervoor op de Track & Trace van PostNL.

Houd er ook rekening mee dat gedurende een aantal dagen per jaar er bij PostNL een grotere vertraging kan ontstaan. Dat kan te maken hebben met extreme weersomstandigheden, met een drukke Black Friday periode of, bijvoorbeeld, met de komst van Sinterklaas en Kerst.

Opnieuw het product uitsturen heeft dan vanzelfsprekend geen zin. Dat product zal dan eveneens vertraagd worden geleverd. Bovendien leidt het onder meer tot een dubbele levering en daarmee de noodzaak tot het regelen van een retour.

PostNL is hoe dan ook het postbezorgingsbedrijf met de meest betrouwbare en snelste afleverprestaties. Dat is dan ook de reden dat Acculaders.nl deze partij als partner heeft.

Lijkt er desondanks sprake te zijn van een fout in het verzendproces van PostNL, en lijkt het product niet aan te komen? Mail ons dan met uw Track & Trace code en het bestelnummer. Zoals aangegeven zullen wij dan voor u navraag doen bij het postbezorgingsbedrijf.

Zie ook ons antwoord op de vraag elders op deze pagina:

‘Het pakket is niet aangekomen en de Track & Trace geeft geen duidelijkheid’

* De termijn van leveren is normaal gesproken als volgt. Is de bestelling op Acculaders.nl geplaatst vóór 22.00 uur? Dan versturen wij het product nog diezelfde avond. Normaal gesproken ontvangt u het dan binnen één (werk)dag. Dit geldt op alle werkdagen én op zondag. Leveringen naar België en Duitsland duren normaliter 1 tot 2 werkdagen.

Noot: is het product niet op voorraad? Dan informeren wij u daarover via de productinformatie op de website of we nemen er apart contact over op.

Let op: bij elk product tonen we of het op voorraad is. Vanaf een aantal van 1 is dat al het geval. Bestelt u méér exemplaren dan het aantal dat op voorraad staat? Bijvoorbeeld 2 stuks als de online voorraad 1 weergeeft? Dan is een deel van die bestelling niet direct leverbaar.

<< Terug



6.5 Het pakket is niet aangekomen en de Track & Trace geeft geen duidelijkheid

Biedt de Track & Trace code van PostNL geen duidelijkheid? Alleen wij, als uitsturende partij, kunnen het probleem dan bij PostNL laten onderzoeken. Is het pakket niet aangekomen en is daarover via Track & Trace geen informatie (meer) te vinden? Stuur ons een e-mail ([email protected]) met daarin de betreffende Track & Trace-code. Wij nemen vervolgens direct contact met PostNL op om het uit te laten zoeken. Houd er rekening mee dat de wachttijd van hun onderzoek, zoals het navraag doen bij de chauffeur, 2 tot 5 dagen kan duren. Zodra wij antwoord hebben ontvangen, zullen wij u hierover informeren.

<< Terug



6.6 Ik heb (nog) geen Track & Trace code ontvangen

Het verzenden van uw aankoop laten we verzorgen door PostNL. Na een afgeronde bestelling ontvangt u van hen een Track & Trace code. Hebt u deze niet ontvangen?

Mogelijk hebt u in dat geval ook geen factuur ontvangen als bevestiging van uw bestelling. Het kan daarom zijn dat bij de bestelling het e-mailadres verkeerd is ingevuld. Het zal daarbij vaak gaan om een typefout, zoals bijvoorbeeld een vergeten letter of de extensie .con in plaats van .com (om één van de vaker voorkomende voorbeelden te noemen).

Tip: controleer ook even de map Spam van uw e-mail inbox!

Hebt u géén bevestiging van de bestelling en/of Track & Trace code ontvangen? Neem dan contact met ons op via uw juiste e-mailadres – of met vermelding van dat juiste adres. Vervolgens kunnen wij controleren of dat adres overeenkomt met wat in ons bestand staat.

<< Terug



6.7 Ik heb al een bestelling geplaatst. Kan ik het opgegeven adres nog aanpassen?

Wilt u het product naar een ander adres laten sturen dan u oorspronkelijk hebt opgegeven? Dat is inderdaad nog enige tijd mogelijk. Wees er echter zo snel mogelijk mee.

Voor het wijzigen van het bezorgadres kunnen verschillende redenen zijn. Hoe het ook zij, als u dit tijdig doet, kunnen wij het ook nog tijdig doorvoeren in ons systeem. Een wijziging op de dag van bestelling ruim vóór 22.00 uur is door ons nog op tijd te verwerken. Dichter op het PostNL-ophaalmoment van 22.00 uur kunnen wij het niet meer garanderen. Er rest dan vaak te weinig tijd om het al ingepakte pakket te vinden en het adreslabel te wijzigen.

Aanpassing op een later moment dan 22.00 uur kan sowieso alleen nog sterk onder voorbehoud. Dit is mede afhankelijk van de actuele status van de Track & Trace. Is de chauffeur van PostNL al op zijn route onderweg? Dan is bijsturen waarschijnlijk niet meer mogelijk (het is PostNL dat de mogelijkheden hiervoor bepaalt).

Zo geeft u het gewijzigde adres door: stuur ons een mail ([email protected]) met daarin het bestelnummer en natuurlijk het juiste / nieuwe verzendadres. Wij mailen altijd terug, zodat u op de hoogte bent of uw adreswijziging nog tijdig genoeg was voor ons en/of voor PostNL.

Hebt u de mail ter bevestiging van de verzending al ontvangen? Dan is bellen handiger (!).

<< Terug



6.8 Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

<< Terug



6.9 Een product is niet leverbaar. Hoe weet ik wanneer het weer op voorraad is?

Stuur hiervoor bij voorkeur een e-mail. Vermeld daarbij het betreffende EAN-nummer van het product. Wij reageren vervolgens spoedig met de informatie die we erover hebben.

<< Terug